Zomerprogramma voor thuisblijvers

Pijl naar links Ideeën

De zomer heeft een ander ritme dan de rest van het jaar. Veel activiteiten liggen stil. Voor mensen die niet op vakantie gaan en minder aanloop dan gebruikelijk hebben, kan het een eenzame tijd zijn. Als gemeente kunt u uitkomst bieden door een zomerprogramma te organiseren met voor elk wat wils. De ene week een uitje naar het Openluchtmuseum, de week daarop een barbecue. Zo is er ook voor de thuisblijvers een rode draad door de zomer met elke week iets om naar uit te kijken.

Waarom

Voor sommige mensen is de zomer een stille periode. Met een mix van aanbod geeft u als kerk aandacht aan deze groep. Mensen hebben een verzetje en kunnen hun verhaal kwijt. In uw aanbod kunt u variëren tussen gezellige activiteiten en activiteiten met meer diepgang. De ene keer organiseert u bijvoorbeeld een creatieve middag, de keer daarop een workshop Bijbels koken. Door laagdrempelige activiteiten te organiseren kunt u als gemeente nieuwe contacten leggen met de wijk.

Voorbereidingstijd

Begin 3 maanden van tevoren met het samenstellen van het programma.

• Stimuleer mensen om vrienden of bekenden mee te nemen naar de activiteiten.
  • Onderzoek of er mogelijkheden zijn om samen te werken met de burgerlijke gemeente.
  • U kunt deelnemers om een bijdrage vragen voor de activiteiten.

Info & downloads

Voorbeeld van een plaatselijke gemeente:

Zomerprogramma Leiderdorp

500 euro

Benodigdheden

Divers, afhankelijk van het aanbod