Theologie brengt je meer dan je denkt.

Theologie brengt je meer dan je denkt. Wat vind jij belangrijk?

Beroepsopleidingen waar theologie centraal staat vind je zowel op het hbo als aan de universiteit. In alle opleidingen is stage een belangrijk onderdeel, wat betekent dat je gevormd wordt in interactie met de praktijk. Afgestudeerde theologen werken in een breed veld. Als docent levensbeschouwing of als gemeentepredikant. Als geestelijk verzorger in ziekenhuis, bij de brandweer of de krijgsmacht. Op pioniersplekken en in het bedrijfsleven, bijvoorbeeld bij ethische commissies. Als theoloog kun je ook als onderzoeker aan de slag, bij de media of als zelfstandig ondernemer. Binnen de Protestantse Kerk in Nederland vind je regelmatig vacatures voor theologen.

Waar kun je theologie studeren?

In Nederland zijn er verschillende instellingen waar je theologie kunt studeren, zowel op hbo- als universitair niveau. Bachelors duren meestal drie jaar (universiteit) en vier jaar (HBO) voltijdstudie en masters duren tussen de één en drie jaar. Volg je de studie in deeltijd dan heb je aan de universiteit het dubbele aantal jaren nodig. Bekijk de opleidingen:

CHE (hbo)

Windesheim (hbo)