Materialen Veertigdagentijd & Pasen 2023

Op woensdag 22 februari begint de Veertigdagentijd. In dit overzicht staan alle materialen en activiteiten die de Protestantse Kerk biedt op weg naar Pasen op een rij. De informatie wordt steeds geactualiseerd.

Voor de kerkdienst

Om samen met gemeenteleden te doen

• Paasgroetenactie: schrijf een bemoedigende groet aan gedetineerden in binnen- en buitenland door mee te doen met de Paasgroetenactie van de Protestantse Kerk en Kerk in Actie. De paasgroetenkaarten kunnen besteld worden via protestantsekerk.nl/paasgroetenactie.
  • PaasChallenge: doe met de jongeren van je kerk mee met de PaasChallenge. Deze heeft als thema ‘Uit liefde voor jou’.
  • Vastenactie: via de veertigdagentijdkalender kun je met je gemeente meedoen met de vastenactie van Kerk in Actie. Door iets te laten of juist te doen voor een ander spaar je mee voor het 40dagentijdproject van Kerk in Actie in Moldavië. Bestel de kalender.
  • Organiseer activiteiten rond The Passion: Grijp de Veertigdagentijd aan als een kans om Jezus’ liefde te delen met mensen van buiten de kerk. Dat kan door als gemeente mee te doen met The Passion 40daagse of het organiseren van een kijkavond.

Om uit te delen

• Veertigdagentijdkalender: bestel de veertigdagentijdkalender ‘Uit liefde voor jou, ontvangen en delen’ voor 1 euro per stuk voor al je gemeenteleden.
  • Petrus Kids doeboek: bestel het Petrus Kids doeboek met het thema ‘delen’. Deze sluit aan bij de veertigdagentijdkalender en bij ‘Aan tafel’, het jaarthema van de Protestantse Kerk. De verwerking in het boekje is het kliederkerkprogramma over de weduwe van Sarefat. Bestellen kan vanaf januari.

Om naar toe te leven

De informatie op deze pagina wordt steeds geactualiseerd.

Meer informatie op de themapagina 'Veertigdagentijd & Pasen'