Protestantse Kerk deze zomer: Van Opwekking tot Graceland

Alhoewel het totaal verschillende evenementen zijn, is de Protestantse Kerk zowel bij Opwekking als bij Graceland betrokken. Bij de pinksterconferentie Opwekking is zo’n 60% van de aanwezigen lid van de Protestantse Kerk. Op het festival Graceland komen vooral mensen die van verstilling en nieuwe vormen van kerk-zijn houden.

Jurjen de Groot, directeur dienstenorganisatie: “Op beide evenementen is de Protestantse Kerk van harte aanwezig om een vindplaats te zijn van geloof, hoop en liefde.”

Graceland

Het festival Graceland is van 18 tot en met 21 augustus. De sfeer van dit festival is verstillend en experimenterend. Graceland Festival wordt georganiseerd in samenwerking met de Protestantse Kerk in Nederland. Jurjen de Groot: "Een van de toekomstgerichte speerpunten van de Protestantse Kerk is samen met de jongere generaties optrekken op het gebied van zingevingsvraagstukken. Niet door automatisch te verwachten dat zij een kerk binnenstappen, maar door daar te zijn waar zij zijn. Het festival Graceland is bij uitstek een plek waar jonge zinzoekers elkaar ontmoeten. Als Protestantse Kerk willen we dit soort ontmoetingen stimuleren."

Met de kortingcode ‘22PKNGLF!’ ontvang je 15% korting op je festivalticket voor Graceland.

Opwekking

Vanaf vrijdag 3 juni tot en met maandag 6 juni vond de pinksterconferentie Opwekking plaats. De Protestantse Kerk verzorgde er diverse seminars, o.a. over geloofsopvoeding en over het contact met migrantenchristenen onder de titel ‘Migrant zoekt kerk’.

Ontmoetingsplek

Naast de seminars realiseerde de Protestantse Kerk samen met Move community een ontmoetingsplek op het jongerenterrein. Een ontspannen omgeving waar jongeren elkaar ontmoeten en inspireren. Op het jongerenterrein werd op zondagmiddag ook een seminar georganiseerd. Dit seminar bestond uit live podcasting en de lancering van de Wake me up podcast