Webinar Vacant, waar start je?

Dit webinar is bedoeld voor kerkenraadsleden van gemeenten die vacant zijn en zich oriënteren op welke wijze ze deze vacature willen gaan invullen.

Ben je al verder in het beroepingsproces en heb je behoefte aan training op het gebied van taakverdeling, werving en selectie, het 'horen' en gesprekken met kandidaten? Kijk dan of de training voor beroepingscommissies iets voor de commissie is.

Inhoud en opzet

In dit webinar wordt nagedacht over de vraag waar de gemeente op dit moment staat en wat nodig is richting toekomst: wat betekent dit voor de invulling van de vacature die ontstaan is?

Deelnemers krijgen informatie over de mogelijkheden die er zijn om de vacature te vervullen. En wat er mogelijk is in de tussenliggende periode om het kerkenwerk doorgang te laten vinden.

In het kort wordt ingegaan op de beroepingsprocedure. Wat zijn de stappen die gezet moeten worden om dit proces te kunnen starten. En wat is daarin de rol van de kerkenraad en de beroepingscommissie.

Er is voldoende ruimte om vragen te stellen aan de predikant voor het beroepingswerk en de consulenten van de mobiliteitspool van de dienstenorganisatie.

Dit webinar wordt kosteloos aangeboden.

Verzoek

Graag maximaal drie aanmeldingen per gemeente, zodat ook andere gemeente de kans krijgen om aan dit webinar mee te doen. Maximaal aantal deelnemers is 25.