Pastoraal gesprek

Pijl naar links Alle trainingen

Ben je ouderling of pastoraal medewerker en wil je je verdiepen? Deze training neemt je mee in de achtergronden van het pastoraal gesprek en geeft verdieping in gespreksvaardigheden. De training stimuleert je om een laag dieper te komen in de gesprekken die je voert.

Inhoud en opzet

De training bestaat uit een online zelfstudie, een e-learning, waarin de theorie op een interactieve manier aangeboden wordt. Deze zelfstudie wordt gevolgd door twee bijeenkomsten in uw gemeente waarin het accent op verdieping, oefening en uitwisseling ligt.

In de zelfstudie staat centraal:

• eigen motivatie, gaven, valkuilen en visie op pastoraat;
  • empathische houding en luistervaardigheden;
  • eigen levensverhaal;
  • tot de kern komen in een pastoraal gesprek.

Elke deelnemer volgt eerst de zelfstudie. Inschrijven via onderstaande link.
Zelfstudie Pastoraal Gesprek volgen

Je volgt de zelfstudie op een eigen moment en in een eigen tempo. Hierna volg je als groep de bijeenkomsten. Aanmelden hiervoor kan via de oranje button elders op deze pagina.

In de bijeenkomsten staat centraal:

• in praktijk brengen van de vaardigheden uit e-learning;
  • verbinden van eigen voedingsbronnen en levensverhaal met het levensverhaal van een ander;
  • vaardigheden oefenen om het gesprek te verdiepen tot de diepere gevoels- en zingevingslaag.

In de gemeente
Deze training is bedoeld om samen met je gehele pastorale sectie - ouderlingen en pastoraal medewerkers - uit uw eigen gemeente te volgen.

Via de oranje button hieronder kunt u de bijeenkomsten van de training voor uw gemeente aanvragen. Minimaal 6 weken van te voren ontvangen wij graag uw aanvraag.
Wij zoeken een beschikbare trainer in ons netwerk van ZZP-trainers die bij u de training komt verzorgen.
Deze trainer zal contact met u opnemen.

Aanvragen bijeenkomsten training Pastoraal gesprek

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk, 030-8801880 of een email sturen aan info@protestantsekerk.nl.

Bekijk ook