Ouderling

Ben je Ouderling? Hier vind je een overzicht met handige pagina's en tips om jouw taak te vervullen.

Serie 'Wat is mijn taak?'

In deze serie artikelen worden de taken per ambt en taak toegelicht. Per taak worden ook valkuilen en kansen benoemd. Lees meer over jouw ambt:

Training ouderling

Leer over de verantwoordelijkheden die bij jouw ambt en/of taak horen en ontmoet ambtsdragers uit het hele land. Deze korte online trainingen worden iedere maand gegeven.

Wekelijkse nieuwsbrief voor ambtsdragers

Wees als eerste op de hoogte van nieuwe materialen en ontwikkelingen binnen de Protestantse Kerk. Iedere dinsdag om 10.00 uur.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Vier keer per jaar magazine voor ambtsdragers

#protestant is hét magazine voor ambtsdragers. Het verschijnt vier per jaar. Een abonnement is gratis.

Neem een gratis abonnement

Voorbeelden van gebeden

Op zoek naar inspiratie voor een gebed bij bijvoorbeeld een huisbezoek of opening van een bijeenkomst? Op Petrus vind je heel veel voorbeeldgebeden. Met een kleine aanpassing zijn ze altijd in te zetten. Kijk ook eens naar de voorbeelden voor een consistoriegebed:

Materiaal opening vergaderingen

De meeste kerkenraden openen hun vergadering met een moment van bezinning. Bij elkaar komen als ambtsdragers is tenslotte een geestelijke aangelegenheid. Het werkt door in de bespreking van de verdere agenda. In de ideeënbank staan diverse kant-en-klare vergaderopeningen.

Vergaderopeningen in ideeënbank