Jongeren en diaconaat

Actieweek voor de voedselbank

Veel kerkelijke gemeenten zamelen het hele jaar spullen voor de voedselbank in. Toch wil de Protestantse Kerk in de tweede week van januari een extra actieweek houden, omdat in de maand januari normaal gesproken minder binnenkomt dan in andere maanden. Terwijl januari juist vaak een dure maand voor veel mensen is.

Deze actie kan ook heel goed gekoppeld worden aan spellen als Sirkelslag, de KerstChallenge en de PaasChallenge. Samen met kinderen en tieners diaconaal bezig zijn, is heel inspirerend.

Jong in Actie

Tof dat jullie mee gaan doen met Jong in Actie! Op deze pagina vind je alle materialen of links naar materialen die je hiervoor nodig hebt. Veel plezier!

Promotiefilmpje Jong in Actie voor jongeren:

Filmmateriaal

In de brochures wordt vaak verwezen naar een filmpje dat toelichting geeft. Er zijn instructiefimpjes ontwikkeld per onderdeel van de drie bijeenkomsten. Die zijn te vinden via deze link naar instructiefilmpjes per onderdeel.

Daarnaast zijn er bij de thema's Vluchtelingen en Armoede een uitnodigingsfilm gemaakt. Weet jij al welk programma je gaat gebruiken? Nodig jouw jongeren uit voor Jong in Actie met de bijbehorende video!

Video bij bijeenkomst 1, activiteit 3
Hieronder vind je de video's die nodig zijn bij bijeenkomst 1, activiteit 3.