7x Actie Kerkbalans in beeld

Deze weken zijn weer duizenden vrijwilligers actief om geld in te zamelen voor hun plaatselijke kerk. Steeds meer gemeenten ondersteunen de Actie Kerkbalans met een videoboodschap. 7 voorbeelden.

Naast de brieven die verspreid worden, thuisbezorgd of digitaal in de mailbox, ondersteunen veel gemeenten hun verzoek met een videoboodschap. De ene is nog origineler dan de andere. Eén ding hebben ze gemeen: ze maken zichtbaar hoe belangrijk het is om een bijdrage te leveren aan deze actie. Geef vandaag voor de kerk van morgen!

Boxmeer

Na het volgen van de workshops ‘Actie Kerkbalans+’ heeft de Protestantse Gemeente Boxmeer besloten om de Actie Kerkbalans in te steken op ‘hartsverhalen’. Verhalen die duidelijk maken wat de gemeente voor mensen betekent. Drie gemeenteleden zijn gefilmd en vertellen hun verhaal in een kort filmpje. Deze worden via de uitzending van Kerkdienstgemist.nl, e-mail, website, Facebook en de lokale nieuwswebsite onder de aandacht gebracht.

Heerenveen

De predikanten van deze gemeenten vertellen hoe betekenisvol de kerk is. De voorzitter van het college van kerkrentmeesters sluit af met een oproep om mee te doen.

Krimpen aan de IJssel

De voorzitter van het college van kerkrentmeesters vertelt waar de afgelopen jaar in geïnvesteerd is. Dit jaar staat in het teken van de verbouwing van het kerkgebouw. Maar daar betalen ze via Actie Kerkbalans niet voor, vertelt de voorzitter. Maar waar dan wel voor?

Maasdijk

In de Protestantse Gemeente Maasdijk was er tijdens de kerkdienst een heuse masterclass ‘Actie Kerkbalans’. Floris vertelt dat niemand van de gemeenteleden onder de 40 meer dan 200 euro geeft. En daar schrok hij van …

Rheden

Een hilarisch filmpje van het hijsen van vlag van de Actie Kerkbalans, het opblazen van ballonnen, maar ook serieuze woorden over wat de kerk voor mensen betekent.

‘s-Gravenzande

Een prachtige animatie over de familie Van der Stee, een gezin dat heel erg betrokken is op de gemeente en weet wat kerk-zijn kost.

Wageningen

Ook in Wageningen steken ze in op hartsverhalen. De film begint met de spannende vraag: ‘Stel dat de kerk verdwijnt? Hoeveel had ik dan bij willen dragen om dat te voorkomen?’

P.S
. Benieuwd hoe de Actie Kerkbalans officieel is gestart? Bekijk de online persconferentie: