Professionele begeleiding voor lokale vernieuwers. Meld je idee aan!

Het innovatieteam van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk denkt met lokale vernieuwers mee om hun goede ideeën nog beter te maken. Daarvoor is het Zincubator-programma ontwikkeld, een begeleidingstraject van drie of vijf maanden voor nieuwe projecten in en om de kerk en in het bredere domein van zingeving.

De Zincubator is er voor iedereen die ideeën van de grond wil krijgen, vernieuwende manieren zoekt om uitdagingen aan te gaan en een goede begeleiding kan gebruiken om meer impact te maken op de omgeving. Meer informatie over het Zincubator-programma kun je hier vinden.

Begeleidingstraject

Het begeleidingstraject bestaat uit vier of zes bijeenkomsten, tussentijdse coaching en toegang tot de innovatie-toolbox van het innovatieteam. Begeleiders zijn ervaren innovatie-experts van de dienstenorganisatie en daarbuiten. Het traject ga je aan met vier of zes andere lokale vernieuwers, om wederzijdse inspiratie op te doen en te kunnen leren van elkaar. Al diverse projecten hebben meegedaan in de afgelopen tijd:

• Peacemakers, dat jonge mensen in een gewelddadige omgeving een vreedzaam alternatief wil geven;
  • Het levenshuis, een pioniersplek voor jonge mensen, gericht op relaties, zin en geloof;
  • Christelijk Spiritueel Centrum, een centrum voor balans tussen lichaam, ziel en geest.

"Er kwam nieuwe frisse moed om tot beslissingen te komen, er konden knopen worden doorgehakt, en ons product werd veel scherper in de markt gezet”, zo vat Martien Hoekzema de ervaringen van het Christelijk Spiritueel Centrum in Hilversum met de Zincubator samen.

Startmomenten en contact

Op 24 april gaat het eerstvolgende begeleidingstraject van start. Aanmelden is mogelijk tot 13 april. In september volgen er nog twee begeleidingstrajecten. Vind je het prettiger om rechtstreeks contact te hebben en je vragen te kunnen stellen, laat dan ook je telefoonnummer achter, dan neemt het innovatieteam contact met je op.

Aanmelden kan door het onderstaande formulier in te vullen.