Ds. René de Reuver: 'Waar is God in deze crisis?'

In deze video richt ds. René de Reuver zich met name op predikanten en kerkelijk werkers. Hij heeft respect voor hun uithoudingsvermogen in deze lastige tijd waarin niets vanzelfsprekend is en het kerk-zijn gemankeerd wordt door alle coronamaatregelen.

'Waar is God in deze crisis?' vragen mensen zich af. De Reuver: "Eerlijk gezegd ben ik ook wel een klein beetje verlegen met die vraag. We zitten immers nog midden in die coronacrisis en het komt nu vooral aan op volhouden, op verduren. Om zo te zeggen meer op tandvlees dan op een rappe tong."

De scriba deelt een aantal gedachten die hem bemoedigen in de hoop dat dit anderen ook bemoedigt.

Dit is de eerste videoboodschap van de scriba. Een experiment. De video is onderdeel van de serie Protestants Perspectief. In deze tweewekelijkse serie reflecteren scriba en preses op actualiteiten in kerk en samenleving.

Fotograaf: Lennart van Holten | Montage video: ISI Media