Op reis met de wijzen | Samen eten

Pijl naar links Ideeën

Bij kliederkerk is samen eten belangrijk. Het is een natuurlijk moment waarin je elkaar beter leert kennen. Hieronder vind je ideeën voor jullie maaltijd rondom het Kerstverhaal over de Wijzen uit het Oosten. Samen eten kan door een simpele maaltijd of high tea, iedereen kan wat meenemen óf je schotelt juist een heerlijke maaltijd voor. Let op dat de maaltijd voor verschillende generaties lekker en gezellig is.

Voorbeelden

Kerst kan ook een leuke gelegenheid zijn om een diner te organiseren waar je mensen (van buiten de kliederkerk) uitnodigt. Maak bijvoorbeeld een buffet met gerechten uit verschillende culturen. Misschien zijn er in jullie dorp, wijk of kerk wel groepen die dit samen willen organiseren. Bedenk samen hoe jullie mensen het gevoel kunnen geven dat ze welkom zijn aan tafel bij jullie kliederkerk en bij Jezus, een belangrijk thema in dit kliederkerkprogramma.