Doe mee aan de actieweek voor de voedselbank!

Van 5 tot 12 januari 2025 organiseert de Protestantse Kerk/Kerk in Actie, samen met gemeenten, een actieweek om zoveel mogelijk voedsel voor de Voedselbank in te zamelen. De Voedselbank helpt zo’n 38.000 huishoudens. Stel dat iedere gemeente van de Protestantse Kerk die week minstens 25 dozen zou vullen dan zijn al deze huishoudens één week lang van voedsel voorzien.

Actieweek in januari

Veel kerkelijke gemeenten zamelen het hele jaar spullen voor de voedselbank in. Toch wil de Protestantse Kerk in de tweede week van januari een extra actieweek houden, omdat in de maand januari normaal gesproken minder binnenkomt dan in andere maanden. Terwijl januari juist vaak een dure maand voor veel mensen is.

Hoe gaat de actie in zijn werk?

1. Vul in de actieweek dozen voor de voedselbank
  2. Lever ze na de actieweek in bij een voedselbank bij jou in de buurt
  3. Eventueel kun je dozen van Kerk in Actie bestellen voor deze actie. Zie formulier.

Suggesties producten

Producten waar de klanten van de voedselbank behoefte aan hebben, zijn:

• Zonnebloemolie of olijfolie
  • Groenteconserven
  • Soep in blik of zak
  • Zilvervliesrijst
  • Volkorenpasta
  • Houdbare halfvolle melk
  • Vis in blik
  • Koffie of thee
  • Couscous
  • Havermout

Inleverpunt voedselbank worden

Wil je als gemeente niet alleen in januari de voedselbank ondersteunen? Word dan inleverpunt voor de Voedselbank en zet je deur minimaal 1 keer per week open voor iedereen die in actie wil komen tegen armoede in Nederland. Lees meer hierover!

Aanmelden Actieweek 2025

Laat via onderstaand formulier weten dat je meedoet aan de actieweek. Eventuele Kerk in Actie dozen zijn per 25 stuks te bestellen. De dozen worden in de laatste weken van december 2024 verstuurd.