Kerkdienst online streamen: zo werkt het

Voor online vieringen maken veel gemeenten gebruik van kerkomroep.nl of kerkdienstgemist.nl. In dit artikel een overzicht hoe je deze kerkdiensten kunt bekijken en uitzenden.

Een kerkdienst online volgen?

De meeste gemeenten streamen hun kerkdiensten via www.kerkdienstgemist.nl en www.kerkomroep.nl

Een kerkdienst uitzenden?

Voor praktische tips, zie deze handige blogs van ISI media:

Eric van de Berg, de man achter ISI media heeft ook een e-book geschreven waarin alle ins- en outs om een online kerkdienst te organiseren via video en podcasts staan: hoe je kunt streamen, de apparatuur, de software, de (gratis) platformen, de rechten en de privacy.

Licenties

Een veelgestelde vraag is: Hoe moeten we omgaan met licenties en auteursrechten in de online kerkdiensten? Lees hier het antwoord.

Hulp en apparatuur inhuren

Het bedrijf swype biedt een oplossing voor gemeenten die nog geen faciliteiten hebben. Zij bieden het volgende aan:

• Een tijdelijk te huren set, van A tot Z geregeld (makkelijk in gebruik)
  • Beeld en geluid dat aan te sluiten is op het huidige geluidssysteem van de locatie

Afbeelding bovenaan bericht: foto van coronaviering door ds. Otto Grevink (Opstandingskerk Tilburg)