Protestantse gemeente PERKI bevestigt vier wijkkerkenraden in één keer

Op 20 april 2018 besloot de generale synode tot de toetreding van vier Indonesische gemeenten tot de Protestantse Kerk. Vanaf 26 augustus starten de wijkkerkenraden en de algemene kerkenraad van deze buitengewone gemeente van de Protestantse Kerk in Nederland.

De generale synode besluit:

1. De generale synode neemt de PERKI- gemeente op als een buitengewone gemeente in de kerk.
  2. De PERKI- gemeente is ingedeeld bij de classis Zuid-Holland-Noord.
  3. De generale synode stemt in met de zaken genoemd in het document ‘Regeling behorende bij het besluit op grond van ord. 2-17a inzake de PERKI - gemeente’ als uitwerking van de punten, genoemd in overweging 6.
  4. Allen te danken die bij de voorbereiding van deze besluiten betrokken zijn geweest.

Zo klinkt het besluitvoorstel van de generale synode van april jongstleden. Deze zakelijke woorden doen geen recht aan de vreugde die op dat moment werd ervaren.

Kleur op de wangen

“Het is dezelfde geest, de Heilige Geest, die mensen bijeenbrengt, samen roept. In Jezus naam. (...) De Protestantse Kerk krijgt meer kleur op de wangen, schreef ds. René de Reuver vlak voor de synode. Dat raakte mij diep”, aldus Henk Go namens de PERKI-gemeenten tijdens de synode.

18 ambtsdragers in vier kerkenraden

Nu, vier maanden later, worden er op zondag 26 augustus om 14.00 uur 18 ambtsdragers van de vier nieuwe wijkkerkenraden bevestigd in de kerkdienst in de Christus Triumfatorkerk te Den Haag, Juliana van Stolberglaan 154 (hoek Laan van Oost-Indië). Iedereen is hierbij van harte welkom!

Fotograaf: Jan van de Lagemaat