Uitgelichte projecten van Kerk en Wereld

Kerk en Wereld stimuleert activiteiten op het grensvlak van geloof en samenleving door het geven van subsidie aan grote en kleine initiatieven op het gebied van de drie kernthema’s van Kerk en Wereld:

• Verbinden
  • Christelijk geloof actualiseren en praktiseren
  • Ontmoeting tussen levensbeschouwingen

Uitgelicht project: Songs for Mary

Een van de projecten die Kerk en Wereld in de afgelopen jaren heeft gesteund, is Songs for Mary. Bij dit project trekken drie singer-songwriters zich twee dagen terug in het klooster om in de Mariakapel een ‘Lied voor Maria’ te schrijven. Het is een initiatief van een Zwols poppodium, een vj die unplugged sessies registreert en het jongerenwerk van het Dominicanenklooster in Zwolle. Het maakproces en de uitvoering in de kapel worden gefilmd, en het project wordt afgesloten met een optreden op het poppodium. Er komen heel verschillende beelden van Maria in de songs naar voren. Alle partijen zijn enthousiast, ook de bewoners van het klooster. De broeders worden uitgedaagd zich uit te spreken over Maria, en over geloof en godsbeelden.

Bekijk de videos van het project Songs for Mary.

Clean Pete

Het Gloren

a balladeer

>Meer informatie en vragen: kerkenwereld@protestantsekerk.nl